data:post.title

Jak narysować idealną kreskę eyelinerem?

wtorek, 3 maja 2016 1 komentarz
Kreska na powiece narysowana eyelinerem jest obecna w moim codziennym jak i wieczorowym makijażu od czasów licealnych (właśnie zdałam sobie sprawę, że to już z 10 lat...). Na początku bywało hmm powiedzmy, że rożnie ;) Robiłam za grubą lub za cienką kreskę, nie umiałam narysować jej pod odpowiednim kątem, a produkty których na początku używałam nie spełniały moich oczekiwań. Metodą prób i błędów doszłam do sposobu który pozwala mi na narysowanie precyzyjnej kreski o odpowiednim kształcie. Osobiście uważam, że przestrzeganie kilku zasad plus praktyka (dużooo praktyki) pozwoli praktycznie każdej z Was namalować ładną kreskę na powiece. Uważam również, że naprawdę warto się pomęczyć w celu uzyskania idealnej kreski ponieważ za pomocą eyelinera można dowolnie modelować oraz korygować kształt i rozstawienie oczu. Ja np. bez namalowanych kresek czuję się... nago. Mam duże oczy które są do tego płytko osadzone co sprawia, że bez makijażu oczu wyglądam dosyć dziwnie ;) Zresztą, zobaczycie o czym mówię jak tylko otworzę swój kanał na YouTube :) A teraz do rzeczy!
eyeliner, kreska, make up, makijaż, beauty

1. Kształt oka a kreska 


Chociaż kreskę można narysować eyelinerem na każdym kształcie oka (również na opadającej powiece lub na oczach skośnych) to prawda jest taka, że wyraźna, mocna kreska najlepiej będzie wyglądać na oczach o kształcie migdałów, na oczach okrągłych, lub takich których powieki są wyraźnie zaznaczone. Na tego typu oczach również najłatwiej i najszybciej jest namalować ładną, podkreślającą oko kreskę. Nie chcę w tym miejscu pisać o uniwersalnych zasadach i przypisywać danego kształtu kreski do konkretnego kształtu oka oraz typu powieki ponieważ każda z nas jest inna, a ile osób tyle kształtów, rozstawień i powiek ;) Uważam, że nie ma zasad uniwersalnych, najlepiej jest próbować różnych wersji i w ten sposób sprawdzać w jakiej kresce czujemy się najlepiej. Obserwuję także, że wiele kobiet boryka się z opadającymi powiekami. Sama jakiś czas temu uczyłam się jak radzić sobie z taką powieką i natrafiłam w sieci na tutorial w którym autorka pokazuje jak narysować kreski na opadającej powiece 
makijaż cut crease, cut crease, makijaż, make up, oko, oczy, rzęsy, eyeliner


2. Odpowiednie produkty


Na rynku najpopularniejsze są trzy rodzaje eyelinerów: w pisaku, w kałamarzu oraz eyelinery żelowe. Ja nie lubię i nie umiem posługiwać się eyelinerami w pisaku. Uważam, że takim eyelinerem ciężko jest operować ze względu na brak elastyczności, do tego wodnista konsystencja sprawia, że kreski nie są tak intensywnie czarne jak lubię. Eyelinery w pisaku sprawdzają się u mnie tylko i wyłącznie do rysowania na ciele oraz do makijażu artystycznego kiedy makijaż wychodzi poza oko.
rimmel, eyeliner, scandaleyes
Eyelinery w kałamarzu należą za to do moich ulubionych. Nabrałam bardzo dużej wprawy w posługiwaniu się nimi, więc narysowanie nimi idealnej kreski nie stanowi dla mnie problemu. Eyelinery tego typu cenię sobie za ogromną precyzję, można narysować nim naprawdę cienką kreskę. Moim ulubieńcem jest Rimmel Glam`Eyes Professional Liquid Liner który w Rossmannie kosztuje około 30 zł, za to w drogeriach internetowych można dostać go już za 15 zł. To produkt który ratuje mnie kiedy baaardzo mi się spieszy - wprawiona osoba może narysować nim kreskę dosłownie w minutę ;) Jest trwały, nie rozmazuje się i daje efekt głębokiej, intensywnej czerni. Jeżeli lubicie cienkie, delikatne kreski to jest to produkt dla Was ;)
eyeliner, rimmel
Kolejny rodzaj eyelinera to eyeliner żelowy. To chyba najtrwalsza formuła jeżeli chodzi o eyelinery, niestety, uważam, że żelowa konsystencja jest nieco "tępa" a do tego bardzo szybko zasycha. Ale od czego jest Duraline? Kropla Duraline Inglota dodana do eyelinera w żelu sprawia, że konsystencja produktu staje się bardziej płynna, "miękka" i dużo łatwiejsza w użyciu. Ja osobiście nie lubię pracować na eyelinerach żelowych bez dodania odrobiny Duraline ;) Innym plusem takiego miksu jest super trwałość. Serio, eyeliner w żelu połączony z Duraline jest nie do zdarcia przez cały dzień lub noc ;) Co jest jeszcze ważne przy eyelinerach żelowych? Oczywiście odpowiedni pędzelek. Niektóre eyelinery żelowe mają w zestawie pędzelki, jednak uważam, że o wiele przyjemniej i łatwiej pracuje się na profesjonalnych pędzlach, przeznaczonych do rysowania kresek. Moim ulubionym pędzelkiem do rysowania kresek na powiece jest pędzel z Zoevy, numer 316, a dla zwolenniczek subtelniejszych kresek polecam pędzel Zoeva numer 312. Jeżeli chodzi o mój ulubiony żelowy eyeliner to jest to bardzo popularny w sieci Maybelline Eye Studio Lasting Drama Gel Eyeliner który w internecie można dostać za kilkanaście złotych. Jest bardzo trwały i wydajny, a do tego bardzo tani i łatwo dostępny.
eyeliner, maybelline, zoeva, pędzel do kresek, makijaż



3. Stabilizacja ręki


Rozmawiając z koleżankami na temat makijażu często słyszę, że nie potrafią narysować idealnej kreski eyelinerem m.in ze względu na niestabilność ręki i nieumiejętność utrzymania odpowiedniej równowagi w dłoni. Jak sobie z tym radzić? Nie ma co ukrywać, bardzo ważna jest wprawa i sprawdza się tutaj zasada "praktyka czyni mistrza" jednak odpowiednie ułożenie ręki oraz dłoni powinno znacznie ułatwić Wam narysowanie kreski eyelinerem. Sama z doświadczenia wiem, że trudniej jest mi narysować idealną kreskę komuś niż samej sobie z prostej przyczyny - rysując kreskę na kimś, nie mam najczęściej na czym oprzeć a tym samym ustabilizować ręki. Kluczem do równej kreski jest bardzo często po prostu oparcie łokcia na czymś stabilnym, na przykład na stole ;) Wiem, że sporo kobiet wykonuje makijaż przed lustrem w łazience na stojąco, jednak kreskę warto rysować opierając o coś łokieć. W takiej pozycji ręka jest stabilna a Wam łatwiej będzie narysować idealną kreskę. Jeżeli nie macie możliwości akurat w danym momencie usiąść przy stole to spróbujcie znaleźć wygodną dla Was pozycję np. na kanapie, ale tak aby łokieć był o coś oparty (np. o Waszą nogę). Wiem, że takie rady mogą brzmieć dziwnie ale to naprawdę dużo daje ;)


4. Triki, wspomagacze oraz moje sposoby na idealną kreskę


W internecie pełno jest trików ułatwiających narysowanie idealnej kreski, np. trik z łyżką lub z taśmą klejącą. Osobiście nie korzystam z takich wspomagaczy ale uważam, że jeżeli kolejny raz kreska nie wychodzi Wam tak jak powinna to na pewno warto spróbować - może okazać się, że akurat taki sposób przypadnie Wam do gustu i u Was się sprawdzi. Trikiem który ja zawsze stosuję w przypadku rysowania kreski jest wypełnienie eyelinerem również górnej linii wodnej. Taki zabieg sprawia, że spojrzenie nabiera jeszcze większej głębi, a nasze oko jest jeszcze bardziej podkreślone.

Jeżeli zaś chodzi o mój sposób rysowania kresek na powiece to robię to inaczej gdy używam eyelinera w kałamarzu a inaczej gdy używam produktu żelowego. W przypadku eyelinera w kałamarzu zaczynam od rysowania kreski od wewnętrznego kącika oka. Rysuję górną linię a następnie domykam szkic dorysowując kreskę dolną. Wypełniam eyelinerem środek naszkicowanej kreski i gotowe :) To jak wygląda taki szkic możecie zobaczyć w poście przedstawiającym delikatny makijaż na studniówkę . W przypadku produktu żelowego zaczynam od środka oka i w ten sposób określam grubość jaką będzie miała moja kreska. Następnie rysuję dolną kreskę w zewnętrznym kąciku oka, potem domykam szkic górną kreską i wypełniam środek. Na końcu dorysowuję cienką kreskę w wewnętrznym kąciku oka.
Wiem, że powyższy opis niewiele ułatwia, ale postanowiłam, że gdy tylko otworzę kanał na YouTube pokażę Wam krok po kroku jak namalować kreskę eyelinerem oraz jakie efekty można uzyskać w zależności od używanego produktu. Film daje o wiele więcej niż opis, nawet ze zdjęciami instruktażowymi.
cut crease, make up, makijaż, beauty blogger


A Wy którą kreskę wybieracie? :)
Źródło: internet

1 komentarz

  1. ja maluje kreskę tak bardziej od połowy powieki i uwielbiam eyelinery loreal ;)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń